fbpx
(archief)

NS begint voorzichtig met enkele spoordeelwinkelacties

De Nederlandse Spoorwegen bieden op bescheiden schaal weer acties aan via de Spoordeelwinkel. Het gaat vooralsnog om enkele aanbiedingen voor uitjes met de trein.

Treinreizen vanaf € 23

Het goedkoopste treinkaartje kost € 23 en betreft een dagretour in de daluren, inclusief lunch of een kopje koffie. Er zijn op dit moment dergelijke tickets naar:

  • Dagretour Zwolle + Lunch
  • Dagretour Middelburg + Lunch: € 23
  • Dagretour Maastricht + Lunch: € 23
  • Dagretour Deventer + Lunch: € 23
  • Dagretour Groningen + appeltaart: € 23
  • Dagretour Nijmegen + appeltaart: € 23
  • Dagretour Breda + appeltaart: € 23
  • Dagretour Assen + appeltaart: € 23
  • Dagretour Apeldoorn + appeltaart: € 23
  • Dagretour Tilburg + appeltaart: € 23

Trein + Dagje uit

Daarnaast kun je via de NS Spoordeelwinkel verschillende uitjes met korting bestellen, inclusief treinkaartje .

  • Efteling: Trein + Bus + Toegang: € 49
  • Spoorwegmuseum: Trein + toegang: € 29
  • Madurodam: Trein + Tram + Toegang: € 33
  • Korting Wildlands Emmen: Trein + dierentuin: € 31

Geen losse treinacties

Wanneer er weer losse goedkope treinkaartjes aangeboden gaan worden, is onbekend. Bij alle bovengenoemde acties geldt: reizen is doordeweeks niet toegestaan tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. Reizen die in de daluren begonnen zijn mogen NIET worden afgemaakt (dat in tegenstelling tot reizen die met de ov-chipkaart worden gemaakt). In het weekend zijn er geen tijdsbeperkingen. De verkoopperiode verschilt per actie. De acties zijn te koop via ns.nl/spoordeelwinkel.

0 0 stemmen
Artikel waardering
45 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Joop Nering
3 jaren geleden

Ik kijk uit naar het moment dat er weer losse dagkaarten gekocht kunnen worden bij Kruidvat en Albert Heijn.
Altijd leuk om vanuit Noord Holland naar Maastricht of Noord Brabant te gaan.

Annie
3 jaren geleden
Antwoord aan  Joop Nering

Ik kijk ook uit naar goedkope trein kaartjes op spoorvoordeel Kan dan eindelijk weer eens een weekje er tussen uit
Reizen in de dal uren en logeren bij familie

Kalle Kurz
3 jaren geleden

Auch ich freue mich , dass endlich wieder Bewegung in den Markt für günstige Fahrkarten innerhalb der Schwachlastzeiten kommt ! Dann wird es hoffentlich auch bald wieder möglich sein , mit der “Daluren Dagretourkarte” für unter 20 € von Venlo aus nach Rotterdam/Amsterdam/DenHaag zu reisen . Holland- dann komme ich !

G
3 jaren geleden

Snel weer losse kaartjes kan ik gunstig naar Familie in Groningen gaan vanuit limburg

El
3 jaren geleden

Gezellig weer met vriendinnen naar utrecht.

Met de losse kaartjes.

omdat wij opstappen op verschillende plaatsen.

Maria
2 jaren geleden
Antwoord aan  El

Ik weet niet of het voor jullie voordelig is, maar kijk eens naar Groepsticket NS: https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren?gclid=EAIaIQobChMIz5eO8bvF9AIVh-N3Ch3kJQrIEAAYASAAEgLSa_D_BwE

Brabo
3 jaren geleden

Ik denk dat NS voorlopig geen losse kaartjes moet verkopen tegen afbraakprijzen, er moet nu eerst eens wat geld binnenkomen.

Johan
3 jaren geleden
Antwoord aan  Brabo

Ze zouden vooral eerst de dienstregeling en materieelinzet terug op volle sterkte moeten brengen. Sardientjesvervoer is vooral nu een slechte reclame.

Otto
3 jaren geleden
Antwoord aan  Johan

Welk sardientjes vervoer? Ga eens een halfuurtje op een station kijken, het gros van de treinen is nog steeds vrijwel leeg.

Stokbosveen
3 jaren geleden
Antwoord aan  Otto

Ja, nu nog wel. Maar als NS en hun partners weer goedkope kaartjes in de aanbieding doen, zal het snel drukker worden in de trein. En het zal mij niet verbazen dat dan na enige tijd een duidelijke toename te zien zal zijn in besmettingscijfers… Ondanks dat er nog steeds een mondkapjesplicht is in het ov. Helaas zijn er nu al reizigers die zich daar niet -meer- aan houden. En boetes worden kennelijk niet uitgeschreven, personeel kijkt de andere kant op uit angst voor mogelijk agressieve reacties door de reizigers die geen mondkapje op hebben.

Astrid
3 jaren geleden
Antwoord aan  Brabo

Afbraakprijzen? Het wordt tijd dat we eens voor normale prijzen door dit land kunnen reizen en ook mensen met een kleine beurs hun familie aan de andere kant van het land kunnen bezoeken.

Rudolf
2 jaren geleden
Antwoord aan  Brabo

Zolang de treinen erg leeg zijn, beter dat die afbraakprijzen binnenkomen, als de coronasituatie wat is verbeterd, dan dat er niets binnenkomt.

Kees van Sambeek
3 jaren geleden

En waar blijven de DDZ’s? Ik kan het mis hebben, maar ik heb niet de indruk (zie ook geen berichten daarover) dat er iets gedaan wordt aan het detecteren en liefst oplossen van de problemen met dit materieel. Op een gegeven moment zal dit weer inzetbaar moeten zijn om de stijgende vervoersvraag te faciliteren!

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Kees van Sambeek

Ik geloof dat die niet eerder dan september weer in de dienstregeling terugkomen. Ik zie ze wel eens heen en weer rijden tussen Groningen en Zwolle. Volgens mij rijden ze dan op volle snelheid, maar mij is verzekerd dat ze momenteel beslist niet harder dan 110 mogen.

Margriet de Wijze
3 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

“Volgens mij…” ? Blijf bij de feiten. Als u als enige Nederlander met het blote oog snelheid unt meten, is het tijd voor een andere baan.

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Margriet de Wijze

En vanwaar die agressie?

Dries Molenaar
3 jaren geleden
Antwoord aan  Margriet de Wijze

Het is zeer wel mogelijk door ervaring de snelheid te schatten of ruwweg te meten door de tijd vast te stellen die een trein nodig heeft om zijn eigen lengte af te leggen. Dat gaat goed hoor.

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Margriet de Wijze

@Dries Molenaar. Hoewel ik niet met een stopwatch langs het spoor sta, vind ik het lijken alsof men met de DDZ’s waarmee getest wordt niet bepaald terughoudend is qua snelheid. Bovendien rijden ze tussen Zwolle en Assen ongeveer drie minuten voor de reguliere IC’s die rijden met 140km/h (in Groningen gebruikt de DDZ spoor 7B en de reguliere IC spoor 7A). Als de DDZ’s dus maximaal 110km/h zouden gaan, zouden ze de reguliere IC’s dus vertragen, wat niet het geval is. Maar Margriet de Wijze heeft ongetwijfeld een betere verklaring.

Savaru
3 jaren geleden
Antwoord aan  Margriet de Wijze

Als je weet hoeveel afstand er tussen 2 palen zit, en je telt het aantal seconden van de trein tussen paal 1 en 2, kun je precies de snelheid uitrekenen.

Maar goed, logica gebruiken is natuurlijk moeilijker dan zinloos bashen op internet.

A stevens
3 jaren geleden

Het word tijd dat de dagkaarten van Kruitvat weer komen kan ik weer naar mijn zoon en schoondochter in Arnhem Zuid gaan.

Dries Molenaar
3 jaren geleden
Antwoord aan  A stevens

Dan komen de kaartjes-klaag-onderwerpen ook weer terug. Net als vroeger 🙂
Mag ik voor 900 reizen. Het is tot 31 mei, mag ik dan ook op 20 juni?

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Het is toch ook absurd dat we de e-tickets die we 7 weken geleden bij de bibliotheek geprint hebben niet meer kunnen wijzigen, terwijl het morgen rotweer is? En dat terwijl we de kaartjes cadeau hadden gekregen. Op deze manier sluit NS mensen onder bewindvoering uit. En de hond mag ook al niet gratis mee. En dat wij uit Nieuweschans pas na 9:00 mogen reizen is ook belachelijk, want zo komen we pas na de middag in Utrecht aan, terwijl een vriendin uit Hilversum er al voor 10:00 is. En als je op de terugweg pas na 18:30 mag reizen, dan mis je in Stavoren mooi de laatste bus als je vanuit Valkenburg via Vlissingen naar huis wilt. De kaartjes moeten gewoon de hele dag geldig zijn en ook in de bus. En als ze maximaal 10 euro kosten en de hele dag geldig zijn, dan verkopen ze er veel meer, ja toch?

Theo
3 jaren geleden

Dagje Leeuwarden naar Roermond of Maastricht zit er doordeweeks niet in omdat er niet voor 9.00 en tussen 16.00 en 19.30 gereisd mag worden met een aanbieding. Wat heb je er aan om tegen middernacht thuis te komen? Loze aanbiedingen dus.

Mark
3 jaren geleden
Antwoord aan  Theo

Tja, dan ga je van de ene uiterste naar de andere uiterste gaat.. dat dat niet wenselijk is is 1, maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden. Dus geen gegeven paard in de mond kijken

Eef
3 jaren geleden
Antwoord aan  Theo

U bent niet verplicht zo’n kaartje te kopen.

Margriet de Wijze
3 jaren geleden
Antwoord aan  Theo

In het weekeinde geldt dat niet. Dus, dat heb j e aan die kaarten. Weekend trip.

Spoorofiel
3 jaren geleden

Ze zijn ook met andere acties bezig nl het lozen van personeel wat al hun hele daar werkt en dat op niet zo’n nette manier. Maar dit alles tbv service voor de reiziger!

yvonnevandenende223@gmail.com
3 jaren geleden

Helaas is het waar corona heeft meer gekost dan alleen dode en eenzaamheid zelf hoop ik dat de akte van de treinkaartjes snel begint ook weer meer werk en meer plezier en geluk

Laurens Smid
3 jaren geleden

Je mag naar 18.30 wel reizen met een actie kaart.

Frans Eekhout
3 jaren geleden

Beter een langzame en voorzichtige start dan plots met allemaal pré-corona trein actiekaartjes te beginnen voor mensen die zin hebben om met alle voorzorgsmaatregelen een dag er op uit te gaan.
A propos, soms kan het in menige supermarkt óók best hutje-mutje aan toe gaan en zelden of nooit heb ik gezien dat men een maximum aantal klanten in een supermarkt toelaat, terwijl ik dat wél bij andere winkels zag staan. Nu nog niet massaal met de trein reizen, maar gespreid kan het alsnog goed komen, kan…

Johan
3 jaren geleden
Antwoord aan  Frans Eekhout

Bij supermarkten beperken ze het aantal klanten meestal door verplicht gebruik van een winkelwagentje per persoon. Dan kunnen er ook niet meer klanten binnen zijn dan er winkelwagentjes in omloop zijn.

Leo
3 jaren geleden

Komen de actiedagkaarten überhaupt nog wel terug? Wat ik me kan herinneren waren die voor de coronabeperkingen al niet meer verkrijgbaar, alleen enkele reis en retour.
Verder ben ik het eens met het idee nog even voorzichtig te doen met het lanceren van allerlei treinkaartacties.

Frans Eekhout
3 jaren geleden

Zou NS de dagkaarten in de ban hebben gedaan omdat men dan niet precies weet wat de vervoersstromen van de reizigers zijn en men ook in logistiek opzicht geen statische gegevens kan analyseren om tot een doelmatiger materieel inzet te komen ? Bij dagretours weet NS en co bij benadering hoe men van A naar B denkt te reizen aan de hand van de opgegeven eindstation. Ik geef het eindstation aan, maak onderweg menige tussenstop en soms reis ik niet persé naar het opgegeven station, maar neem dat als reserve voor het geval ik tijd heb om ernaar toe te reizen, bijvoorbeeld Heerlen naar Alkmaar met als hoofddoel Amsterdam Centraal of Den Haag C en reis heengaande via Utrecht C en terug via Rotterdam C en Breda, een soort verkapte dagkaart. Het kan ook zijn dat dagkaarten voor NS via Kruidvat en AH duurder is en men liever wijst naar de eigen dagkaarten die men in de aanbieding heeft. Hoe men het ook bekijkt, jammer vind ik het wel dat ik nu met dagretours minder flexibel kan dagtoeren dan met een dagkaart, helaas pindakaas…

Wouter
3 jaren geleden
Antwoord aan  Frans Eekhout

Over het algemeen vind ik het niet zo heel erg dat de dagkaarten dagretours zijn geworden. In 90% van mijn reizen heb ik vaste eindbestemming waar ik niet van afwijk.

Toch mis ik de dagkaarten wel een beetje omdat ik ieder jaar wel een reis maakte waarbij een dagretour niet voldoende was en ik soms kris kras door het land reisde.

Hildebrand (Treinreiziger.nl)
3 jaren geleden
Antwoord aan  Frans Eekhout

Ik denk ook dat de gedachte is: voor velen is dagretour voldoende. En voor wie dat niet is, moet maar bereid zijn om wat meer te betalen of een abonnement te nemen.

Wouter
3 jaren geleden

Ik vraag me af of ze hier geen geld aan kunnen verdienen door een upgrade van dagretour naar een dagkaart aan te bieden. Vaak is zo’n upgrade al mogelijk voor de 1e klas.

In sommige gevallen zal ik hier best wat extra geld voor over hebben. Geld wat ik anders niet had uitgegeven bij de NS.

Benny Udo
3 jaren geleden

Toverland is ook incl. bus.

Frans Eekhout
3 jaren geleden

Wie echt zin heeft om één dag lang met ALLE OV, dus trein, tram, bus én metro door heel Nederland wilt gaan toeren kan nog altijd een Holland Travel Ticket kopen. Voor Euro 43,- geldig in de daluren doorweeks en weekend hele dag en voor Euro 63,- doordeweeks ook in de spits geldig en te koop bij een NS kaartautomaat tot op enkele dagen van te voren, het betreft hier een OV chipkaart, dus wel in- en uitchecken verplicht. Nu alleen nog goed weer hebben om te reizen, maar die is helaas niet te koop…

vissers
2 jaren geleden

OF-en dat is nog een eurootje of zo goedkoper als 2 van die Kruitvatters: neem gewoon een maandje FLEX weekendvrij-31 euries, of maar 21 voor 65+-en als je wat handig kiest, kan je zo 5 weekends, dus 10 hele dagen, en ook dan zonder die spitsen e.d. reizen naar hartelust met zowel NS als al die anderen-incl zelfs toeslagvrij met de mooie witte duitse ICE. EN als bonus ook nog op de VR-avond vanaf 18.30.
Maar moet ik dat nou al die fervente treinenspoorders hier dat echt nog melden?
Minpuntje (ik heb zoiets al ruim 5 jaar): de oneindige hoeveelheid werken en SEV-bussen die dan weer hier dan daar de reis ophouden.

Erna
2 jaren geleden

Ik wil heel graag weer een dag naar onze kleindochters dus ik kan niet wachten op de acties van dagkaarten