fbpx

Seizoensretour 2017: Drie treinkaartjes € 33 (dus € 11 p/s)

01 dec 2017 0:25

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Goedkoop met de trein in het weekend? Dan is het seizoensretour ideaal: drie treinkaartjes voor het weekend voor € 33. Omgerekend dus slechts € 11 voor een dagretour. Reis je liever eerste klas? Dan betaal je € 43 en dus omgerekend € 14,33 euro per treinkaartje. Alleen te koop online.

Info & Bestel

Aan het NS Seizoensretour zitten wel een paar voorwaarden. De drie treinkaartjes zijn voor drie verschillende seizoenen:

  • 1 dagretour voor een zaterdag of zondag in oktober, november en december 2017.
  • 1 dagretour voor een zaterdag of zondag in januari en februari 2018.
  • 1 dagretour voor een zaterdag of zondag in maart en april 2018.

Feestdagen doordeweeks tellen niet als een zaterdag of zondag. De drie treinkaartjes zijn persoonsgebonden. Dat was altijd alzo, maar dat is nu ook niet meer te omzeilen. Ook kunnen de drie treinkaartjes echt alleen maar verzilverd worden in de genoemde periodes.

Hoe werkt het Seizoensretour 2017 praktisch?

Bij aankoop vul je de persoonsgegevens in van de reiziger (naam, geboortedatum). De reisdagen kunnen direct gekozen worden, maar dat hoeft niet. Je kunt ook op een later moment de reisdatum kiezen. Op het moment dat je de reisdatum kiest, dien je ook het reistraject aan te geven. Bij elk treinkaartje kun je dus een ander traject kiezen (maar ook hetzelfde traject). Na het verzilveren kun je het treinkaartje downloaden en uitprinten. Ook kun je er voor kiezen om het Seizoensretour op de smartphone te tonen. Daarvoor heb je wel de NS Reisplanner app nodig.

Waar moet ik verder nog rekening mee houden?

Je mag geen gebruik maken van de Thalys. Als je reist met de snelle Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam v.v. dan dien je een toeslag te betalen. Dat geldt ook voor binnenlandse reizen met ICE. Uiteraard is het Seizoensretour alleen geldig in Nederland. Verder is het treinkaartje geldig in alle treinen op je route, ook als die van Arriva, Connexxion, Syntus of Breng zijn. Het is een e-ticket, dus je bent niet verplicht in- en uit te checken. Er zijn geen beperkingen omtrent het tijdstip van reizen. Een dag loopt bij NS door tot 4:00 uur de volgende ochtend.

Is dit de beste aanbieding voor mij? 

Dat ligt er aan. Als je kriskras door Nederland wil kunnen reizen, dan kun je beter een NS Dagkaart kopen. Ook zijn er goedkope enkele reizen te koop. Natuurlijk kun je een overzicht bekijken op onze pagina Goedkope treinkaartjes April, of onze prijsvergelijker raadplegen. Onze prijsvergelijker is zelfs genomineerd voor de Blije Reizigersprijs 2017. Wij zouden het erg leuk vinden als je op ons initiatief wilt stemmen. Dit kun je doen door op het 1e initiatief te klikken, en onderaan op de stem knop. Treinreiziger.nl gaat in elk geval door om treinacties te verzamelen, zodat jij zo goedkoop mogelijk kunt reizen.

Waar kan ik het seizoensretour kopen?

Dit is een exclusieve NS actie, te koop via deze link.

Dit artikel is eerder gepubliceerd in het voorjaar van 2017. We hebben nu de informatie aangepast aan de nieuwe actie, en daarom ook de publicatiedatum aangepast. Bij dit artikel staan nog wel oude reacties / vragen. 

40 gedachten aan “Seizoensretour 2017: Drie treinkaartjes € 33 (dus € 11 p/s)”

  1. Jacky de Weever schreef:

    GEDEELD!

    1. Ruud de Leng schreef:

      Mag dezelfde persoon gebruik maken van meerdere seizoenretourtjes ?

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        De drie kaartjes zijn dus voor 1 persoon. Je mag de actie meerdere keren kopen, en dan moet je dus 3, 6, 9;of 12 kaartjes zelf gebruiken, niet overdraagbaar.

        1. Marjo schreef:

          Hoezo niet overdraagbaar? Ik zie ze regelmatig te koop op FB.

  2. Anita Roelfsema schreef:

    Ik doe mee

  3. Debbie Maas schreef:

    Ik waag graag een kansje.

  4. Gert schreef:

    Volgens mij ondersteunt de NS Reisplanner Extra app al een tijdje de functie om E-tickets (zoals deze) te tonen. Het mag dus wel met je smart phone, maar alleen in de NS app.

    1. Hildebrand schreef:

      Dat geldt inmiddels voor sommige acties, maar is nog niet de standaard.

  5. Mildred schreef:

    Wat is de houdbaarheidsdatum van deze kaartjes oftewel de geldigheid ?

  6. carolien alderden schreef:

    ik zou graag vanuit Amsterdam via Zutphen naar Winterswijk willen reizen (op zaterdag) Mag dat met een seizoensretour? (het is denk ik niet de kortste weg)

    1. Mariska schreef:

      Je mag maar op 1 traject dat kaartje gebruiken, dus via de kortste weg. Dan moet je echt een dagkaart kopen als je wilt doen wat jij wilt.

    2. Marjo schreef:

      Als je via Utrecht, Apeldoorn, Zutphen reist, kan dat wel.
      Je moet niet vanuit Utrecht eerst naar Arnhem gaan en dan via Zutphen naar Winterswijk. Dat wordt niet geaccepteerd

  7. HvH schreef:

    tot wanneer kan ik deze kaartjes kopen?

  8. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

    Tot 31 december, is de verwachting, houd er echter rekening mee dat 1e kaartje ook voor of op 31 december gebruikt moet worden.

  9. Gerben Vos schreef:

    Is het mogelijk om zo’n kaartje van of naar een grenspunt te gebruiken?

  10. leonie schreef:

    waarom kan ik deze actie niet op mijn OV kaart zetten? ik kan de n.s. app niet gebruiken op mijn telefoon.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dat is een keuze van NS, ik heb geen idee waarom die keuze wordt gemaakt.

  11. Vroni de Dooij schreef:

    Ik heb het eerste kaartje op zaterdag 25.11.2017 nodig. Maar deze datum word als ongeldig aangegeven. Hoe moet ik het dan invullen, het is een zaterdag in het najaar!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Die datum wordt hier gewoon geaccepteerd. Anders even NS Klantenservice bellen.

  12. Schouten schreef:

    Klopt het dat seizoensretour nu echt persoonsgebonden is? Vroeger kon je eerst de drie kaarten kopen en dan op het moment van reizen de naam van de reiziger invullen. Nu moet je dat al bij de aankoop doen

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Klopt. Dat staat ook in de tekst aangegeven: “De drie treinkaartjes zijn persoonsgebonden. Dat was altijd alzo, maar dat is nu ook niet meer te omzeilen. Ook kunnen de drie treinkaartjes echt alleen maar verzilverd worden in de genoemde periodes.”

      1. Incognitor_Productions schreef:

        Wedden dat dit heel simpel te omzijlen is hahaha. Vrij creatieve mensen zoals ik hebben met deze opdracht in dit specifieke geval en omstandigheden geen enkele moeite het te kraken. Als ik vertel hoe dan kan ik de N.S en hun definitie van onmogelijk maken echt heel goed mogelijk er niet mooi op te staan met zo’n uitspraak. En ik wil eerst zien nu mensen echt de garantie hebben dat er minimaal 1 WERKENDE manier is het gaan raden/uitvogelen voordat ik eventueel zelf de NS help met hun ticket beleid en de handhaving ervan wat MIJ niet echt bespaart of ideaal uitkomt uiteraard lol! Succes mensen 😉

  13. Pieter schreef:

    Mag ik met 1 dagretour op zaterdag heen reizen en op zondag terug? Alvast bedankt voor uw reactie.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee dagretour is om op 1 dag retour te reizen. Reis je op twee verschillende dagen? Dan heb je twee enkeltjes nodig. Voordelig te koop bij Vakantieveilingen.

    2. Incognitor_Productions schreef:

      Je kan wel snachts eventueel nog terug wat technisch gezien dan zondag is maar dat zijn een paar uurtjes zaterdagnacht en denk niet dat je dit bedoelde met zondag hehe 🙂

  14. Joris schreef:

    Mag je de reis onderbreken? Dus bijvoorbeeld Utrecht-Rotterdam Centraal is je traject, mag je dan tussendoor in Gouda uitstappen en later doorreizen?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Excuus voor de late reactie. Ja, de standaard regel is dat dit mag, mits het echt op het traject ligt.

  15. jurgen schreef:

    mag je ook de kaartjes met iemand anders samen gebruiken

  16. Nicole schreef:

    Kunnen de kaartjes om iedere tijd gebruikt worden? Dus bijv. ook voor 9 uur.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja.

  17. MHA Koek schreef:

    Zit al een uur te wachten op mijn e-ticket om uit te printen,maar heb nog steeds deze niet ontvangen. Heb NS gebeld en ze zou een nieuwe link sturen,maar tot nu toe ook nog niet ontvangen.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Daar kan ik weinig aan doen, ik hoop dat het goed gekomen is. NS is de juiste partij die u hoort te helpen.

  18. Extra maan schreef:

    Heb net voor laatste weekend kaartje gekocht, zie ik dat opname ook in december nog kan..

  19. Marcel schreef:

    Is het een weekendretour of een dagretour?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dagretour voor het weekend. Dus op dezelfde dag retour op een zaterdag of zondag.

  20. Lizzy schreef:

    Ik weet dat 1e kerstdag op een maandag valt, maar volgens mij OV worden feestdagen als weekend gerekend. Kan ik deze dan ook op de kerstdagen gebruiken?

    1. Lizzy schreef:

      Ik zie nu dat ik er gewoon overheen heb gelezen!! 🙂

  21. Anke schreef:

    Ik heb het op 28 december besteld en wilde net mijn ticket voor morgen (31 december) te verzilveren. Ik klik op de link/gele knop ‘Haal mijn kaartjes op’ die ik naar mijn mail heb gekregen, maar als ik de link open, krijg ik ‘Deze self service pagina is niet meer beschikbaar’… Wat moet ik doen???

  22. W.M. van der Sluis schreef:

    L.S. Hoe kan ik de seizoensretour-tickets, die ik in december 2017 activeerde bestellen?

    Ik wil graag morgen 18-2-2018 reizen

    Alvast bedankt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *