fbpx
Foto: archief / eerdere actie (c) Stefan Verkerk

Kruidvat treinkaartje blijft geldig t/m 30 juni 2021

UPDATE 14 maart 2021: Inmiddels is de geldigheid van de Kruidvat- en Trekpleistertreinkaartjes verlengd t/m 30 juni 2021.

De Kruidvattreinkaartjes die in februari en maart 2020 zijn verkocht zijn geldig t/m 30 juni 2021. Dat meldt NS. De goedkope treinkaartjes zouden oorspronkelijk geldig zijn tot en met 13 april 2020. Voor Trekpleistertreinkaartjes geldt precies hetzelfde.

Vanwege het coronavirus roept NS momenteel op om alleen strikt noodzakelijke reizen te maken. Veel mensen die een Kruidvattreinkaartje kopen doen dat voor een dagje uit, maar dat is nu niet de bedoeling.

Om reizigers tegemoet te komen hebben ze meer tijd gekregen. Aanvankelijk werd de actie al verlengd naar geheel 2020. Eind vorig jaar besloot NS vanwege de tweede lockdown de tickets opnieuw te verlengen, toen tot 31 maart 2021. Nu de tweede lockdown nog niet voorbij is, is de geldigheid opnieuw verlengd, dit keer tot en met 30 juni 2021.

Andere (verlopen) treinkaartjes

0 0 stemmen
Artikel waardering
104 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ann
4 jaren geleden

Wel zo netjes van de NS.
Zelf heb ik mijn weekend vrij abonnement waar ik jaren plezier van heb gehad net beindigd voor dat er een nieuwe maand in ging.

vanderjas
4 jaren geleden

Kijk, goed nieuws. Misschien kunnen NS/Kruidvat het nog even via de eigen kanalen bevestigen. (Dit ondanks mijn grote vertrouwen in Treinreiziger.nl – hulde!)

vlecht
4 jaren geleden

Dat is inderdaad erg coulant van de NS. Maar geldt dit ook voor treinkaartjes van Trekpleister die in dezelfde periode zijn verkocht? Zal wel, want onderdeel van Kruidvat dacht ik, maar toch.

M.M. Rejaan
4 jaren geleden
Antwoord aan  vlecht

Ook de treinkaartjes van trekpleister kan je tot 31 december verzilveren.

Brown
4 jaren geleden
Antwoord aan  M.M. Rejaan

Dankje voor de informatie want ik heb er drie god bless you .bedankt NS voor het mee werken.

Gerda Wortelboer_Weersing
4 jaren geleden
Antwoord aan  Brown

heel mooi van NS

Jacky Achmat
4 jaren geleden

Het is een logisch besluit, want de NS hoort de dienst/zijn product te leveren als die gekocht is.Ik maakte me er echter wel zorgen over of dit ging gebeuren. Ik ben opgelucht en blij om te horen dat ik mijn kaartje toch kan verzilveren, in.

Annemiek
4 jaren geleden
Antwoord aan  Jacky Achmat

Het is maar net waar in deze tijd je prioriteiten liggen. Er gaan mensen dood aan corona, maar wat een enorme opluchting dat anderen in de maatschappij straks hun treinkaartjes nog kunnen verzilveren.

Janneke 1
4 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Is toch juist fijn dat mensen in deze tijd van het Coronavirus ( dat alles overschaduwt) mensen toch blij kunnen zijn met kleine dingen. Je doet net of al die mensen alleen aan zichzelf denken, terwijl iedereen dag na dag met coronanieuws geconfronteerd wordt. Om dan met kleine dingen zoals Kruidvatkaartjes bezig te zijn is ook een vorm van overleven.

Davy
1 jaar geleden
Antwoord aan  Janneke 1

ErEr is geen carona virus, carona virus zit daar in den haag.

RoB
3 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Er gaan sinds jaar en dag mensen dood aan ernstige ziektes. Ik zou me bijna schamen om blij te zijn met prettig persoonlijk nieuws. Het moet niet mogen!

Anoniem
4 jaren geleden

Eindelijk een goede zet van NS, top!

Roy
4 jaren geleden

Helaas komt de NS het hier boven beschrevene niet na!Ik heb weken geleden een e-ticket van de Kruidvat aangemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik heb gebeld dat ik afgelopen zaterdag niet heb kunnen reizen. Ik krijg geen tegoed, omdat de NS zegt niet na te kunnen gaan of ik echt niet gereisd heb. Dus dit: “Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen.” wordt niet opgevolgd door de NS. Wat kan er aan dit verkeerde antwoord van de NS gedaan worden?

Anita
4 jaren geleden
Antwoord aan  Roy

Is nu geregeld

c.e.w.l.Duursma.
4 jaren geleden

nou fantastisch KRUITVAT SUPER DANK, EEN HELE FIJNE GESTE ,IK DENK NAMENS VEEL MENSEN HARTELIJK DANK.

Jan
4 jaren geleden

Positieve reactie van NS en dat zonder erom te hebben gevraagd!
Hoop dat andere “leveranciers” dit goede voorbeeld gaan volgen.

Annemiek
4 jaren geleden
Antwoord aan  Jan

Zonder erom te hebben gevraagd? Reken er maar op dat de hele klantenservice vastliep vanwege het voortdurende gezeik over Kruidvatkaartjes en keuzedagen. De coronacrisis is tot daar aan toe, maar 14 euro mislopen aan een treinkaartje is pas een echte ramp.

Ricardo
4 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Annemiek, neem nog een glaasje azijn!

Janneke 1
4 jaren geleden
Antwoord aan  Ricardo

Heeft ze niet nodig, zo doet ze van nature.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Ricardo

Laten we het proberen over en weer vriendelijk te houden. Wat mij betreft positief dat er dit keer een reeks van complimenten binnen komen.

Janneke 1
4 jaren geleden
Antwoord aan  Ricardo

Maar dan ook echt over en weer, hè,Hildebrand, ik heb je nl nog niet op deze manier op Annemiek zien reageren.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Ricardo

Daarom zeg ik expres over en weer 🙂 Ik vind de reactie van Annemieke ook wel erg zuur (kan ik op zijn tijd zelf ook zijn, overigens). Een zure reactie mag op zich, maar niet raar dat daar opmerkingen over worden gemaakt. Maar ging we wel net wat te ver om conclusies te trekken over haar persoonlijkheid.

Anoniem
4 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

6×15=90 euro!!!!

Wim D.
4 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Annemiek, ben het met je eens! Ik heb ook wat kaartjes gekocht + dat ik mijn vrij reizen van het VDU wilde gebruiken. Dus best wel wat geld waard, maar er zijn belangrijker dingen dezer dagen.

Molenaar
4 jaren geleden

Supper NS. We gaan er zeker weer op uit om te genieten van heel Nederland als dat weer mag.
Jullie krijgen van mij een dikke compliment voor deze service

Timmermans
4 jaren geleden

Hardstikke super NS wij gaan er zodra het kan weer erop uit.Fijn dat jullie dit willen doen.

Anoniem
4 jaren geleden

Top van de NS

Koos
4 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Geweldig van NS

Brigit Elshof
4 jaren geleden

Geweldig van NS.Mib.elshoBjn dank is groot

Anoniem
4 jaren geleden

En de kaartjes van actie van de dag en vakantieveilingen?

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Inmiddels is daar meer duidelijkheid over. Deze zijn in geldigheid verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een woordvoerder van NS.

Anita
4 jaren geleden

Top !

Alex Kruizinga
4 jaren geleden

En de kaartjes van aktie van de dag???

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Alex Kruizinga

Inmiddels is daar meer duidelijkheid over. Deze zijn in geldigheid verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een woordvoerder van NS.

kyra jessen
4 jaren geleden

Super word alleen maar meer ns fan
Groet kyra jessen

A. Natrop
4 jaren geleden

Super 👍🏻

Bertus van Luijn
4 jaren geleden

Dit is een hele mooi geste van de NS.

Ria St.
4 jaren geleden

Fijn dat het mogelijk is N.S Dank U!

M.N.F. Molle
4 jaren geleden

Geachte Red.
En de E-ticket van Actie van de Dag die nu tot 31 mrt geldig is? Is het ook geldig tot 31 december? Hoor graag

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  M.N.F. Molle

Deze is vooralsnog verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een worodvoerder van NS.

annemarie renkens
4 jaren geleden

Fijn dat er ook aan de senioren wordt gedacht met hun keuzedagen die dit jaar nog 1xper 2 maanden opgenomen kunnen worden.Gelukkig volgend jaar vrij te besteden!!!

Nico
4 jaren geleden
Antwoord aan  annemarie renkens

Misschien mis ik iets: moet de senioren-keuzedag van maart/april 2020 nu ja of nee vóór 1 mei 2020 worden opgenomen? Zo ja, hoe is dat te rijmen met het dringende NS-advies geen dagjes-uit te plannen voorlopig?

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Nico

Het advies is om niet te reizen. Als daardoor een seniorenkaartje verloopt kunt u na)aan het de crisis contact opnemen met NS en een nieuw kaartje vragen. De NS klantenservice is momenteel overbelast.

egbert ludema
4 jaren geleden

is dit dan ook van toepassing voor de eventuele nieuwe Formule 1 datum, deze viel er tot dusver buiten.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  egbert ludema

Daar heeft NS nu niets over gemeld. Het kan goed zijn dat deze uitgesloten wordt.

Rineke Vos
4 jaren geleden

Maar hoe zit het met kaartjes, gekocht bij het Kruidvat en al geactiveerd voor een datum?? Is dat pech hebben?

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Rineke Vos

Dit kregen wij eerder te horen van NS: Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen. Wel benadrukt het spoorbedrijf dat het momenteel erg druk is bij de Klantenservice.

Annie
4 jaren geleden

Hartelijk bedankt voor de goede service ben er erg blij mee. Nogmaals dank

Mieke Holleman
4 jaren geleden

kijk dat is nou echt super !! kan ik toch nog dit jaar naar mijn lieve Rini en José in Limburg !! HARDSTIKKE BEDANKT !!!!!!!!!!

Ger
4 jaren geleden

Super geldt. Het ook voor de gratis reizen.

Opa & Oma
4 jaren geleden

Een gebaar van de NS. Wou met onze kleinkinderen een dagje weg.Kan nu later in het jaar.

Bernard
4 jaren geleden

Bernard, Super correct en sportief van de NS door geen risico bij de cliënt te leggen. Hulde.

Annie
4 jaren geleden

Een heel mooi gebaar om de geldigheid te verlengen. Nu hoeven we ons niet bloot te stellen aan evt. risico’s. Bedankt.

Anoniem
4 jaren geleden

Top van NS, dank u wel!
Vrijkeuze dagen hoe zat dat ook nog eens
Blijf dat ook geldig wanneer men wilt

Ceciel
4 jaren geleden

Een zeer mooi gebaar, wij hebben ook kaartjes gekocht. Ik ben werkzaam in een kwetsbaar beroep en ben zeer bewust in wat het virus met de samenleving doet. Ik hoop dat de mensen die het corona hebben gauw opknappen, dat is het eerste doel!!
Een dagje uit is dan niet de het eerste waar je aan denkt.
Maar wel een super gebaar van de NS!!!
Hopelijk dat we hier gauw gebruik van kunnen maken. Dit bedoel ik in de context dat het virus niet meer bedreigend is.

Anoniem
4 jaren geleden

Top dat de kaartjes geldig zijn tot het eind van het jaar

Connie
4 jaren geleden

Super fijn,dat we de de kaartjes nu tot eind van het jaar kunnen gebruiken voor een dagje winkelen in Amsterdam 👍👍👍

Wim
4 jaren geleden

super netjes NS dat kaartjes nog geldig blijven

Ada Dispa
4 jaren geleden

Fantastisch, heel fijn.
Hartelijk dank en chapeau!

Ineke
4 jaren geleden

Woon in spanje, vlucht is geannuleerd, ga nu in juli naar nederland en heb treinkaartjes van actie van de dag geldig tot 30 juni, worden die ook verlengd. Hopelijk. Bedankt, r.h smith

Gerda van Wijk -van der Hoeven
4 jaren geleden

in plaats van bellen want jullie hebben het al druk, zou ik graag mijn voucher veilig stllen van het Kruidvat die t/m 13 april 2020 geldig was, nu om laten zetten t/m 31 december. ik had hem al verzilverd, dus de activatiecode is: VAP7B68PF6B6E, ik hoop dat u een nieuwe vouchercode aan mij willen toesturen. Bij voorbaat dank!!

Grace
4 jaren geleden

Hi, ik heb een vraag. Ik had 6 kaartjes gekocht met de hoop dat ik het kon gebruiken tijdens mijn verblijf in Nederland, aangezien ik geen auto heb. Ik woon in Canada en vanwege de corona heb ik besloten om terug te gaan naar Canada. Kan ik mijn kaartjes aan de familie geven of kan ik mijn geld terug krijgen? Ik zou het gewoon fijn vinden als mijn familie het kan gebruiken. Met vriendelijk groeten, Grace

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Grace

Vouchercodes kunt u aan iedereen cadeau geven. Men geeft zover ik weet geen geld terug. Hoe vervelend ook.

Leny
4 jaren geleden

Ik zou graag mijn geld van 2 actiekaartjes (in maart gekocht)van Kruidvat terug willen krijgen,omdat ik nu niet een “pretreisje” mag maken en ik geen zin heb om
vanaf 1 juni met een mondkapje (is grote onzin en de meeste mondkapjes zijn toch niet goed) te reizen en ik zit met een echtgenoot die dementie heeft en steeds harder achteruit gaat.Dus graag zou ik mijn geld terug willen ontvangen.Bij voorbaat dank.

DeBaaf
4 jaren geleden

Even nog vraagje: kruidvat-kaartjes zijn tot eind van het jaar geldig – top! – maar zijn ze dat op dit moment ook? Want ik dacht dat NS eventjes alleen de normale kaartjes toeliet.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  DeBaaf

Ja hoor, ook nu geldig.

Rivka
4 jaren geleden

heb mijn 2 codes voor enkele reizen die geldig waren t/m 31 maart bij Actie van de dag bij NS. die zijn niet meer geldig. Gek was dat de codes die niet gebruikt waren niet meer terug te vinden waren in hun systeem

W de Raad
3 jaren geleden

Voor mij nu heel onduidelijk. Treinkaartjes die je hebt gekocht via kruidvat geldig tot 31 maart die zijn nog wel geldig maar kaartjes gekocht bij actie van de dag geldig tot 31 maart die kan je weggooien of later dit jaar wordt er nog eens na gekeken.
Wanneer weet ik dat? Gewoon dit jaar alles geldig tot 31 december

zekarias asefaw
3 jaren geleden

een dag treinkraat

peter
3 jaren geleden

als je dit jaar geen gebruik maakt van je treinkaartje krijg je dan je geld terug het gaat om treinkaartjes die oorspronkelijk tot 13-4-2020 geldig waren

Ben
3 jaren geleden

Die vraag heb ik ook?
4 kaartjes van Kruidvat, ook tot 13-4 -2020 geldig.
Maar er wordt uitdrukkelijk afgeraden om te reizen als het niet noodzakelijk is.

Tim
3 jaren geleden

Ik zal jullie andwooord geven we kunnen allemaal op dak gaan zitten volgens ns en die hebben schijt aan wat de regering zegt te doen ze zeggen je bent voorwaarde aangegaan dus krijg geen geld terug zo is ns alleen maar op geld uit

Renske
3 jaren geleden

Het zou de NS sieren als de datum van reizen, met kaartjes van het Kruidvat,zou worden verlengd naar 2021

Angelique
3 jaren geleden

Hallo Treinreiziger.nl,

Kunnen jullie een antwoord geven op bovenstaande vraag?
Ik heb n.l. ook nog 4 kaartjes liggen.
Ik hoor het graag.

M. Kouwen
3 jaren geleden

Ik zou ook graag willen weten of de dagkaarten doorgeschoven worden naar 2021. Ik heb 4 dagkaarten.

Lipsen Jan
3 jaren geleden

Zijn deze kaartjes ook geldig in 2021 dit in verband met de reisbeperkingen inzake Corona